Sunday, October 01, 2006,7:59 PM
لــيــالــي الــمــحــروســـة
لـيالي 11 و 19 و 20 رمضان
الساعه 8.30 في الحديقه الثقافية بالسيدة زينب
واحة الشعراء
غناء
من أول يوم في رمضان وانا مستنيه علشان اكتب البوست دي، مش بس لاني بحب ليالي المحروسه وجوها علي الرغم من وجود حفلات مماثله الا ان طابع السيدة زينب مختلف، الاحتفالية مستمرة من 5 الي 25 رمضان عروض فنون شعبية علي مسرح زكريا الحجاوي ،، لقاءات ادبية وافلام تسجيلية وروائية علي مقهي نجيب محفوظ ، معرض فوتوغرافي ومعرض لاصدارات الهيئة العامه لقصور الثقافة
بس اللي مستنياة بجد
غناء هـيـثـم
بـيـكـيـا اكتر اغنية بحبها ( الأغاني كلها حلوة ) مع اني مش من حقي احط لينك لأغنية هـيـثـم عندي بس يارب هوا مايتضايقش

نفس البوست هتلقوه عندي وعند مورو و عند شيري علشان نفسنا ناس كتير اوي تقراه
 
Posted by saso | Permalink |


47 Comments:


  • At 11:21 PM, Blogger سندباد مصري

    انا جاي

    انا كمان بحب الأغنيه الفقريه ديه

    عموما تمنياتي لك بسهره سعيده

    ويلا سلام

     
  • At 11:33 PM, Blogger saso

    يا سلاام بجد
    حلو اوي اوي
    الاغنية دي تحفة
    :)
    سلام يا جميل

     
  • At 4:23 AM, Blogger أحمــــــــدبــــــــــلال

    مش عارف ساعات كده بحسد الناس اللى عايشة فى القاهرة
    بالرغم من أنى بموت فى أسكندرية و بحبها أوى

    بس برضه القاهرة هى العاصمة
    و اللى فيها كل الحاجات الحلوة دى اللى معرفش عنها حاجة و لا أعرف حتى بيروحوها أزاى


    أنا بحسدكم

     
  • At 5:39 AM, Blogger مفلس افندى الرايق

    ياعم ياعم مين قدك هتروح وتهيص

     
  • At 10:37 AM, Blogger محمد أبو زيد

    الأغنية جميلة بجد يا ساسو
    وبعدين أنا كمان بحب ليالي المحروسة ،بروح كل سنة وبيعجبني الجو الشعبي اللي بيحسيه بجدهناك ، الخليط المذهل بين الناس العاديين اللي مالهمش علاقة بالثقافة ، والمثقفين الشباب ، والكتاب بعيدا عن أناهم العالية ، إحساسك بالدفء الرمضاني عن طريق الصحبة أو الناس اللي حواليكي أو القصاي داللي بنسمعها أو الأغاني الجميلة

     
  • At 12:24 PM, Blogger sherif gharib

    انا انشاء الله هبقى فى القاهره اخر الاسبوع ده
    فيا ريت
    تبقى توصفيلى ازاى اروح و كده
    انا معلوماتى عن القاهره معلومات الرجل السنغافورى
    تحياتى سلاااااااااام

     
  • At 4:28 PM, Blogger ayman_elgendy

    الحاجات القديمة اللي مليا البيوت......اللي زحمة الأماكن......اشيل النجف والتحف والدولاب القديم......غرفة لجدك وصورة لحبيبتك
    ..............................................................................المراية القديمة اللي ملت ملامحك

    بيكياااااااااااااا


    اغنية حدوتة

    :)

     
  • At 4:38 PM, Blogger saso

    أحمد بلال
    ولا يهمك انا معرفش فين حديقه الشلالات دي ،، بس حفلات لـيـالـي الاسكندرية بدأت فيها
    من 10 رمضان لحد 25 ملتقي ثقافي وعروض فنيه وفنون تشكيليه
    البروجرام قدامي اهو لو عاوز تفاصيل قوللي
    :)

     
  • At 4:43 PM, Blogger saso

    مـفـلـس افندي
    مش عاوزة حسد ماقلنالك تعالي وانت مش راضي.. يلا هنبقي نحكيلك

     
  • At 4:49 PM, Blogger saso

    مـحـمـد أبـو زيـد
    رائعه الاغنيه
    بالظبط الخليط.. ولاد صغيرين مش عارفين اوي بيتفرجوا علي ايه بس بيتسرب جواهم واحده واحده
    وناس جايه تاخد كل اللي تقدر عليه وماس جايه تقضي اليوم وبس
    ياريت لو عرفت تيجي الليالي دي انا متأكده انها هتكون انشاء الله حلوه

     
  • At 4:58 PM, Blogger saso

    sherif
    بجد ؟ طيب حلو اوي
    بص بقي الحفلات كل يوم واول حفله لهيثم يوم الاربعاء الساعة تمانيه ونص.. حاول توصل لجامع السيده زينب نفسه.. بعد كدة خلي الجامع علي يمينك وامشي علي طول اسال عن حديقه الحوض المرصود او الثقافية او اي اسم هيوصلوك علي طول
    في قصادها مستشفي بنفس الاسم،، وفي لافتات وحاجات ماتقلقش
    معلومات الرجل السنغافوري !! والله لو شفت البرامج السياحيه اللي بيطلبوها تحس انهم عايشين معانا

     
  • At 5:04 PM, Blogger saso

    ayman
    قلت احلي حاجات فيها

    الحاجات القديمةاللي ماليه البيوت اللي زاحمة الاماكن

    لعبه بلاستيك وايامك اللي متعرفش حد
    مرايا قديمه وملت ملامحك

    ماتعملش قلبك فتارين ازاز
    بقية حياتك تقضيها فرجه

    يوماتي هفوت رغم برد الشتا
    اخلي مطارح في قلبك فضا

     
  • At 2:13 AM, Blogger أحمــــــــدبــــــــــلال

    عاوز معلومات زيادة عنها و تفاصيل و عنوان و كده يعنى

    عن اللى فى أسكندرية هنا


    و يبقى مشكرييييييييييييين

     
  • At 2:25 AM, Blogger zordeak

    مدونتك جميلة جدا
    سأمر من هنا دوما
    انا برده بحقد عليكم علشان الحفلات والحياة اللذيذة اللى انتو عايشينها فى القاهرة دى
    :D

     
  • At 5:41 AM, Blogger Mamdouh Dorrah

    mmm

     
  • At 11:49 AM, Blogger Ahmed Rashwan

    ذكرتني هذه الدعوة بليالي بيت الهراوي التي كانت تمنح رمضان طعم خاص، فرقة الطنبورة ، وجيه عزيز ، جورج كازازيان وغيرهم الكثيرون ولا أعرف إذا كان هذا البرنامج مستمر أم لا
    ابتسمت وانا أقرأ تفاصيل برنامج ليالي المحروسة ، لأنه قد قفز إلى رأسي فجأة بطولة طاولة الزهر الذي ينظمها نادي دبي للصحافة الكائن في الطابق الأول من نفس البناية التي أعمل بها
    بطولة دولية يشارك فيها أكثر من 100 لاعب من 22 دولة !!ا

     
  • At 3:01 PM, Blogger الســـاحر

    على فكرخ انا كمان بحب الاغنيه دى
    وكل سنه وانتى طيبه
    وياريت تشرفينى بالزياره

     
  • At 9:29 PM, Blogger saso

    أحمد بلال
    ماليش انا في العناوين بس متهيالي انها مشهورة
    انا رفعت البروجرام
    هــنــا
    اوك :)

     
  • At 12:46 AM, Blogger saso

    zordeak
    ميرسي يا جميل هستني مرورك
    ما انت مش كاتب انت من فين يا أحمد

    جايز يكون عندكم حفلات حلوة والحفلة دي
    هابقي احكيلك عليها :)

     
  • At 12:55 AM, Blogger saso

    cortex
    mMmMmMmMm

     
  • At 1:10 AM, Blogger saso

    film69
    في تعليق عند علي مدينه دبي وصفها ببلاستيكيه.. تعبير قاتل
    جايز مصر يبقي فيها اي عيب بس علي الاقل من لحم ودم
    خصوصا المناسبات دي!! 22
    دولة وطاولة زهر؟
    :)
    حفلات بيت الهراوى موجودة و 2 أكتوبر اول يوم للحفلات مع محمد ثروت

     
  • At 1:15 AM, Blogger saso

    الساحر
    وكل سنة وانت طيب
    :)
    لا انا جيت عندك كتير من اول كومينت كتبتة قريتة لك عند مـورو

     
  • At 4:16 AM, Blogger أحمــــــــدبــــــــــلال

    ألف ألف شكر

    أنتى معومة على حفلة عيد ميلادى عندى فى البلوج يوم
    5أكتوبر

     
  • At 5:04 AM, Blogger أحمــــــــدبــــــــــلال

    طبعاً هى مش معومة

    هى كانت معزومة بس الحرف المنيل اللى أسمه
    ز

    وقع منها

    أوعى ماتجيش الحفلة

     
  • At 9:32 AM, Blogger saso

    أحمد بلال
    :)
    كل سنة وانت طيب يا احمد
    لا طبعا طبعا طبعا هاجي انشاء الله

     
  • At 3:27 PM, Blogger admelmasry

    طب انا معزوم
    انتي معزومة ؟

     
  • At 4:42 PM, Blogger saso

    آدم المصري
    مش معزومة اوي يعني
    لا معزومه
    مش عارفه
    بس انا رايحة ماليش دعوه :(

     
  • At 9:41 AM, Blogger أُكتب بالرصاص

    رمضان كريم


    اشتقت لرمضان مصر
    يا ما انتم ممتعين نفسكم يا بتوع البندر
    أه
    جتنا نيلة في حظنا الهباب

     
  • At 4:46 PM, Blogger هيثم محفوظ

    شفتى بقى يا ساسو كنت معاكى الأربع باليل و ما قدرتش أصبر خدت أبو الفتوح (إزيك) و رحنا سيبر الخميس الصبح
    متشكر قوى قوى قوى على اللى إنتى عاملاه ده
    الواحد ما يستاهيلش كل اللى إنتى عاملاه
    شكرا لكل اللى داخلوا و نزلوا الأغانى
    بجد الواحد بيفرح قوى لما يلاقى أغانيه بتكسب كل يوم واحد
    متشكر مره تانيه ع المجهود ده يا ساسو و على فكره فرحان قوى إنك متابعه ليالى المحروسه لدرجة إنك عارفه هتبتدى و تنتهى إمتى بس قولى يا واد يا جن غلاف البرنامج جبتيه منين دا أنا ماعرفتش أخد واحد لحد دلوقتى
    سلااااااامى لمورو و قوليلهل إنى مستنيها و مستنى الرجاله اللى ماجوش
    سلام يا شموسه
    أنا أبو الفتوح
    أوعوا ماتجوش نفسى أشوفكوا قوى
    إيه رأيك فى غنوة الضاحيه يا ساسو و رأى شرى كمان

     
  • At 5:01 PM, Blogger saso

    اكتب بالرصاص
    الله اكرم
    لية بس كده انت عايش فين مادام جوة مصر اكيد في حفلات من دي
    قوللي بس انا ارفعلك البروجرام بتاعها
    :)
    وبلاش زعل

     
  • At 5:22 PM, Blogger saso

    هــيــثـــم
    ازيك يا جميل ومحمد لو مجيتش يوم 20 هنيجي نجيبك من المنصورة
    انشاء الله يعني
    :)
    مفيش عندنا ميرسي وشكرا والحاجات دي تستاهل اكتر من كدة طبعا
    بما اني معايا باسووردات البنات حطيت البوست عندهم كمان :)وهما اتبسطوا اوي
    المهم

    غلاف البروجرام مش هوا الغلاف الحقيقي دة انا سرقاه من حاجات قديمة.. السنة دي البروشور ازرق ومالهوش اي ملامح .. بس علية كل اغاني رمضان علي الهوامش حلوة الحكاية دي
    انا بقي دخلت اطلب البروشور اكتشفت ان بنت صاحبتي مش فاكرة اسمها بتشتغل في العلاقات العامة اخدتة منها
    :)
    مورو بتسلم عليك جدا وبتقوللك سوري علشان معرفتش تيجي
    ____________________
    مـحـمـد
    الضاحية.. احنا كنا طايرين لما سمعناها وافتكرنا كلامها.. الناس كانت مش عارفة تركز مننا
    عارف لو مجيتش الحفلة الاخيره بجد هنزعل جدا جدا

    اللي مجاش والله خسر
    بس يلا ييجي الحفلة اللي جاية معلش

     
  • At 9:16 PM, Blogger ayman_elgendy

    خلاص كلكم حتسيبوا اسكندرية وتروحوا القاهرة عشان حفلتين ولا راحوا ولا جوم...!!

    سوري يا ساسو....بس اخوانا المدونين نرفزوني...ما مكتبة اسكندرية مليانة حفلات ...ولا خلاص القاهرة احلوت دلوقتي..؟؟

    :-)))

    انا علالبحر مستني المدددد...

    انا بهزر اوعي حد يزعل بجد....القاهرة دي معشوقتي..بس اسكندرية عندي هيا الوطن

    تحياتي

     
  • At 9:27 PM, Blogger saso

    ayman
    لية بس كده
    :)
    هي احلي حاجة ان في حفلات في كل حتة .. متزعلش بس من غير تحيز

     
  • At 10:50 PM, Blogger ody911

    نروح منروحش لية يعنى
    هوة إحنا ورانا حاجة
    وعادى بقة
    أودى

     
  • At 10:53 PM, Blogger saso

    ody911
    انا اعرف ؟
    عادي بقي

     
  • At 11:42 AM, Blogger Lion king

    اغنيه معلم فعلا
    كلمات تحفة وصوت روعه سبحان الله
    وانت عارفه لو كل بتوع الروبابيكيا شغلوها وهما ماشيين
    انا واثق ان كل الناس هتبعلهم
    ولو كل الناس الي بتبيع الحجات القديمه بتاعتهم
    سمعوها هيحبوا حاجتهم القديمه وعمرهم ما هيبيعوها من كتر جمال الاغنيه
    ماشاء الله
    وعلى فكرة يا ساسو البلوج عندي سريع والله
    انا دخلت عليه من اكتر من مكان
    :-(
    وكان زي الفل
    عموما مرسي علي الاغنيه الحلوة دي
    سلام

     
  • At 9:02 PM, Blogger saso

    lion king
    اكيد هيثم هيبقي مبسوط موووت لما يسمع تعليقك ده

    معلش يا احمد انا الكومبيوتر هنا بنتيوم تو من ايام الثورة.. وانا اصلا كنت ديال اب يومها يعني كتر خيره انة بيفتح
    بس الحمد لله فتح عندي خلاص

     
  • At 12:00 PM, Blogger Lion king

    صباح الخير
    انا الي كنت مبسوط لما سمعت صوت هيثم
    عاوز اقولك ان انا سمحت لنفسي ان ابعتها لصحابي
    في الشغل سمعوها وعجبتهم مووووت
    معرفش هيثم يزعل ولا ايه ؟
    استمر يا هيثم
    عاوزين اكتر من كدة
    ربنا يوفقك لما يحب ويرضى
    سلام

     
  • At 4:15 PM, Blogger saso

    lion king
    صباح النور
    وانا سمحت لنفسي احط اللينك عندي هو هيثم اكيد مش هيزعل
    :)
    اية رأيك يا احمد تيجي الحفلى اللي جاية يوم 20 رمضان
    هيبقي في هيثم والشاعر محمد ابو الفتوح
    ياريت بجد تقدر تيجي

     
  • At 12:07 PM, Blogger Lion king

    صباح الخيرات
    يا فندم دا شيء يسعدني ان اكون موجود
    بس ايه التفاصيل المكان فين
    واوصل ازاي

     
  • At 1:22 PM, Blogger saso

    lion king
    صباح الخير
    بجد هتيجي
    :)

    بص بقي هيا الحديقه الثقافية بالسيدة زينب .. اسم الدلع الحوض المرصود .. لو بتعرف توصل لجامع السيدة زينب خلي الجامع علي يمينك وامشي حبة صغيره هتلقي الحديقه علي طول

    الساعة 8.30 في اول قاعة يمين من الباب اسمها واحة الشعراء

     
  • At 4:26 PM, Blogger أم أحمد

    انا جاية انا كمان والولاد معايا ينفع؟
    ام احمد

     
  • At 5:41 PM, Blogger Lion king

    مش عارف اقول ايه
    معلش يا ساسو مش هعرف اجي يوم الجمعة :-(
    لازم اسافر يوم الخميس
    وراجع يوم السبت
    بس موش هوصيكي تسجلي عاوز اسمع الابداع

     
  • At 6:27 PM, Blogger saso

    sahar
    :)
    ايوة كده يا جميلة تعالي وان شاء الله هتعجبك خالص

     
  • At 6:31 PM, Blogger saso

    LionKing™
    :(

    :(:(
    خلاص بقي المرة اللي جاية
    مش هاعرف اسجل الصوت هناك بيبقي زي مانت عارف

    ثانيه واحدة.... هو انت فطرت اونلاين
    ولا ساعة البلوج هي اللي عجيبة

     
  • At 6:46 PM, Blogger Lion king

    سيتك انا فاطر في الشغل
    وهسافر علي طول بعد ما اشرب الشاي
    يعني تقريبا دلوقت
    يلا اشوف وشك بخير
    ويك ايند سعيد
    ;-)

     
  • At 6:54 PM, Blogger saso

    lionking
    الحمد لله انا جيت قبل الآدان يعشر دقايق
    :)
    ترجع بالسلامة وخد بالك علي نفسك وكل الحاجات
    باي باي

     
Cheer Up It's Spring Time is dedicated and designed by ferekico Special thanks and real appreciation for ferekico